História

A korábbi Járműgyártás és -javítás Tanszék története

A tanszék jogelődje 1953 nyarán alakult Szolnokon a Közlekedési Műszaki Egyetemen, Vasúti Géptan I-III. Tanszék néven. Az elnevezésekor már utaltak arra, hogy az a későbbi fejlesztés során két részre, egy technológiai problémákkal, illetve egy vontatási feladatokkal foglalkozó tanszékre fog szétválni. Ebben az időben a tanszéknek két tanársegéd oktatója volt: Kiss Iván és Lipovszky György.

Mérnökkollégiumok

Az első egyetemi diákotthont hazánkban állami intézményként alapították: a Báró Eötvös József Collégiumot 1895-ben, a francia Ecole Normale Superieur mintájára. Ide zömmel bölcsészeket vettek fel, műegyetemista később sem lehetett Eötvös-kollégista.

Az autómérnök-képzés története

Ami az autósmérnök-képzés kezdeti idoszakát illeti, sajnos, a II. világháború elotti idokrol nem sokat tudunk. Érdekes, hogy a téma, ha nem is mint automobil, de már az 1898-as tantervben is elofordul: “lehetové tette a hallgatóknak a gázgépekkel való kísérletezést” (Zelovich: A m. Kir. József Muegyetem története...).

A korábbi Gépjárművek Tanszék története

A tanszék "őse" az IV. gépszerkezettani tanszék volt, melyet Kund Ede vezetett, aki 1938-ban lett "rendkívüli egyetemi tanár", s egy év múlva megkapta a "nyilvános rendes" tanári címet.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) története

A mai Műegyetem elődje az az Institutum Geometrico-Hydrotechnicum volt, melyet II. József állított fel 1782. augusztus 30-án kelt rendeletével az 1635-ben még Nagyszombaton alapított, s 1777-ben Budára telepített budai egyetem filozófia karán.